よくある質問 Frequently Asked Questions


[English follows]

メールにてお問合せいただく前に、まずはよくある質問をご一読ください。
もし回答がない場合は、メールにてお問い合わせください。
問い合わせへのご対応は 火木曜以外10 - 16時となっております。
また、土日祝日はワークショップが開催されているため、メールの確認にはお時間をいただく場合がございますことをご了承ください。

  • 使っていないメールアドレスを使用してしまい、予約確認メールが届きません。
    • 登録メールアドレスを変更しますのでartwine.tokyo@gmail.com宛にご予約者様のお名前とメールアドレスをお知らせください。
  • お酒が飲めません。ノンアルコールの飲み物はありますか?
    • ノンアルコールのソフトドリンクのご用意がございますので安心してご参加くださいませ。
  • ワークショップのキャンセル・日程変更をしたいです。
    • キャンセル・返金ポリシー記載の通り、ワークショップ開催の3日前まで承っております(例:4月4日開催のワークショップは4月1日中のご連絡)。それ以降の日程変更は承っておりませんので、予めご了承ください。また、キャンセルに関しては返金対象外となりますこともご了承ください。
    • ワークショップ開催の3日前より前の日程変更・キャンセルについては、無料で対応させていただいておりますので、artwine.tokyo@gmail.comまでご注文番号・ご注文者様のお名前をご連絡ください。
  • 当日参加は出来ますか?
    • 当日のご参加はワークショップ開始1時間前まで受け付けております。ホームページの仕様上、1時間前を過ぎても予約が可能な場合がございますが、準備が間に合わず他のご参加者様に影響が生じる可能性があるため開始1時間前を過ぎてのお申し込みは原則お断りしています。何卒ご了承ください。
  • チケットの枚数を間違えてしまいました。
    • チケットの枚数を間違われるお客様がいらっしゃいます。カートの中身を今一度ご確認いただき、ご参加人数様分のチケットをご購入下さい。
    • ご予約の変更はワークショップ開催3日前まで承っております。ご予約の誤りや重複予約が当日発覚した場合は、弊社のキャンセル・返金ポリシーに則り、返金は致しかねますので予めご了承ください。カートの中身を今一度ご確認ください。
  • ワークショップのスケジュールはいつ公開されますか?
    • ワークショップ開催の2か月前〜1前月に公開予定です。公開し次第Instagramにて告知いたしますのでご確認くださいませ。
  • 参加したいワークショップが売り切れています。キャンセル待ちは出来ますか?
    • キャンセル待ちを承っております。artwine.tokyo@gmail.comまでご希望の回・人数をご連絡ください。キャンセルが出た場合はお席をお取り置きの上ご連絡させていただきます。
  • 友人と別々に予約しようとしましたがタイミングがずれてしまい私が予約したら完売になりました。1名追加できますか?
    • 会場の都合上、増席が難しい状況です。キャンセル待ちのご対応になります。
  • ワークショップに子どもは参加できますか?
    • 明確な記載がない限り、全てのワークショップにおいてお子様のご参加が可能です。ノンアルコールのソフトドリンクのご用意もございます。
    • お子さまと一緒にご参加をご希望の方はご予約後、当社メールアドレス(artwine.tokyo@gmail.com)宛にご注文番号・ご予約者名とお子さまのご年齢・人数を明記の上、ご連絡ください。大人の方一名につき、お子様一名のご参加とさせていただきます。
    • 小学校低学年(目安:10歳以下)までのお子様については、以下の2つの方法から選択いただけます。1)の場合は1名分のご予約、2)の場合は2名分のご予約をお願いいたします。
      • 1)お子様と保護者様が一緒に1つの作品を制作するパターン(保護者様1名様につきお子様1名様まで)
      • 2)お子様と保護者様がそれぞれ1つずつ作品を制作するパターン
    • 小学校高学年(目安:10歳以上)以上のお子様については、お子様と保護者様それぞれ1つずつ作品にお取り組みいただきますので、2名分のご予約をお願いいたします。
  • English-available classは英語で講師に教えてもらえるのでしょうか?
    • 英語を話せる講師が担当しております。絵の描き方をはじめとし質問なども英語でお受け致します。
    • ただし、予期しない事情により、当日に英語対応の講師が不在となる場合も稀にございます。英語での参加を希望される場合は、予約時にartwine.tokyo@gmail.comまでご連絡いただければ、変更があった際にご連絡いたします。
  • プライベートで貸切パーティはできますか?
    • 根津店・日本橋店にて6名様から承っております。詳しくはartwine.tokyo@gmail.comまでご連絡ください。

     

    Please read the frequently asked questions before contacting us.
    If you don't find the answer to your question, please contact us by email.
    Our customer support is available Excluding Tuesday and Thursday 10am-4pm on weekdays.
    Please note that during weekends and holidays, our email responses may be delayed due to ongoing workshops.

    • I used the wrong email address and didn't receive the reservation confirmation email.
      • Please contact artwine.tokyo@gmail.com with the name and email address of the reservation holder so that we can change the registered email address.
    • I can't consume alcohol. Do you have any non-alcoholic beverages available?
      • We have non-alcoholic soft drinks available, so please feel free to participate without worries.
    • I want to cancel or change the date of the workshop.
      • As stated in our cancellation and refund policy, we accept cancellations and date changes up to 3 days before the workshop (e.g., for a workshop on April 4th, please contact us by April 1st). However, we do not accept date changes after that point, and cancellations are not eligible for a refund.
      • For date changes or cancellations made before 3 days prior to the workshop, please contact artwine.tokyo@gmail.com with your order number and the name of the person who made the reservation. These changes will be free of charge.
    • Can I participate on the day of the workshop?
      • We accept on-the-day registrations until one hour before the workshop starts. While the website's system may allow reservations beyond that time, we generally decline applications made after one-hour mark to avoid potential disruptions to other participants due to inadequate preparation. Your understanding is greatly appreciated.
    • I made a mistake with the number of tickets.
      • We have noticed that some customers have been experiencing issues with ticket quantities in their carts. Kindly take a moment to review the contents of your cart and ensure that you are purchasing the correct number of tickets for the number of attendees you intend to have.
      • Please note that we can accommodate reservation changes up to 3 days before the workshop's scheduled date. In the event of booking errors or duplicate reservations discovered on the day of the event, we regret to inform you that, in accordance with our cancellation and refund policy, refunds will not be possible. We appreciate your understanding and kindly request that you double-check the contents of your cart.
    • When will the workshop schedule be released?
      • The workshop schedule will be released approximately 2 months before the workshop date up until the previous month. Once it's published, we will announce it on Instagram, so please check there for updates.
    • The workshop I want to participate in is sold out. Can I join the waiting list for cancellations?
      • We are accepting waiting list requests. Please contact artwine.tokyo@gmail.com with the desired session and the number of participants. If there is a cancellation, we will reserve a seat for you and notify you accordingly.
    • I tried to make separate reservations with my friend, but our timing was off, and when I made my reservation, it was already sold out. Can I add one more person?
      • Due to venue constraints, we cannot accommodate additional seats. We can only offer you a spot on the waiting list.
    • Can children participate in the workshops?
      • Unless otherwise specified, children are allowed to participate in all our workshops. We also provide non-alcoholic soft drinks.
      • For those who wish to participate with their children, please, after making a reservation, contact us at our email address (artwine.tokyo@gmail.com) with your order number, the name of the person making a reservation, and the age and number of children.
        We allow one child to participate per one adult attendee.
      • For children up to lower elementary school age (approximately up to 10 years old), we offer two options: 1) Creating one artwork together with the child and the guardian, or 2) Each creating one artwork separately. For option 1, please make a reservation for one person, and for option 2, please make a reservation for two people.
      • For children from upper elementary school age (approximately 10 years old and above), both the child and the guardian will each create one artwork, and the reservation should be made for two people.
    • Is the English-available class taught by an English-speaking instructor?
      • We have instructors who can speak English. They can teach you how to draw and answer questions in English.
      • However, please note that there is a slight possibility that the English-speaking instructor may be unavailable on the day due to unforeseen circumstances. If you specifically want to participate in English, please contact us at artwine.tokyo@gmail.com when making your reservation so that we can inform you in case of any changes.
    • Can I book a private party?
      • We can accommodate private parties starting from 6people at our Nezu and Hiroo stores. For more details, please contact us at artwine.tokyo@gmail.com.